دندانپزشکی کودک شبانه روزی
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

دندانپزشکان اطفال برای جذاب کردن محیط دندانپزشکی برای کودکان چه اقداماتی انجام می دهند؟
برای اینکه محیط دندان برای کودکان ترس ایجاد نکند و تجربه خوبی به ارمغان بیاورد وظیفه دندانپزشک است که محیط را ایمن کند. در اینجا مواردی وجود دارد که یک دندانپزشک اطفال باید انجام دهد تا تجربه دندانپزشکی برای کودکان بدون استرس باشد.

والدین را تشویق کنید که زودتر بچه ها را بیاورند


به عنوان یک دندانپزشک، می دانید که پیشگیری بهتر از درمان است. این به ویژه در مورد کودکان صادق است. اگر والدینی برای اولین بار کودک را به دلیل مشکل یا درد نزد دندانپزشک بیاورند، این احتمال وجود دارد که ویزیت با اضطراب و ناراحتی زیادی همراه باشد. اما اگر جلسه اول مثبت و عادی باشد، کودک با این روند آشنا می شود و احتمالا در جلسات بعدی نگرش بهتری خواهد داشت.

در صورت امکان، به والدین تاکید کنید که چقدر مهم است که فرزندانشان را در یک سالگی یا بلافاصله پس از رویش اولین دندانشان نزد دندانپزشک ببرند. این ویزیت نه تنها به منظور ارائه مراقبت های بهداشتی دهان و دندان در مراحل اولیه زندگی، بلکه در مورد سازگاری و عادت دادن کودک به کل فرآیند مراجعه منظم به دندانپزشک است.

 

دندانپزشک باید با دنیای کودکان آشنا باشد


دندانپزشکان اطفال می دانند که اغلب باید همانقدر که درباره اشعه ایکس و حفره ها می دانند، در مورد ملکه برفی و مرد عنکبوتی هم بدانند. ارتباط با کودکان بسیار مهم است. ارتباط یک دندانپزشک اطفال خوب با کودکان می تواند آنها را آرام کند و به راحتی آنها را از اقدامات دندانپزشکی منحرف کند. دندانپزشک اطفال باید فراتر از ویزیت دندانپزشکی نگاه کند. موضوعاتی مانند کارتون‌های مورد علاقه، فیلم‌ها، موضوعات مدرسه، سرگرمی‌ها، ورزش، غذا یا بازی‌هایی که می‌توانند علاقه کودک را برانگیزند.

در صورت امکان طوری بنشینید که هم سطح بچه ها باشید و ارتباط چشمی خوبی برقرار کنید. طبیعی است که ابتدا بخواهید با والدین صحبت کنید، اما ایجاد رابطه با بیمار جوان کلیدی است. سوال بپرسید و با دقت به پاسخ ها گوش دهید تا به ایجاد رابطه و اعتماد کمک کنید.

یافتن زمینه های مشترک می تواند کمک زیادی به کاهش استرس کودکان کند. بهتر است در پایان ملاقات چند نکته درباره علایق کودک یادداشت کنید تا در دیدارهای بعدی چیزی برای پرسیدن داشته باشید. کودکان احساس خوبی خواهند داشت که آنها را به خاطر بسپارید.

آروم باش
ارتباط نه تنها از طریق کلمات بلکه از طریق زبان بدن شما نیز انجام می شود. رفتار فرزندتان ممکن است شما را دچار استرس و عصبانیت کند، اما مهم است که با حفظ خونسردی اوضاع را کنترل کنید. کودکان حتی اگر شما ماسک زده باشید، حالات صورت را می خوانند. بنابراین، اگر احساس ناامیدی یا بی حوصلگی می کنید، فقط باعث افزایش اضطراب کودک می شوید. حتی اگر کودک شروع به بدرفتاری کرد، سعی کنید شرایط را آرام کنید و استرس خود را نشان ندهید. نگاه و زبان بدن دندانپزشک کودک از عناصر مهم در جلب اعتماد کودک و ایجاد یک ویزیت دندانپزشکی مثبت و بی نقص است.

محیطی مناسب برای کودک ایجاد کنید
احتمالاً شما و کارکنانتان دقت زیادی به خرج داده اید تا مطمئن شوید که میز جلو و محل انتظار دفترتان فضاهایی آرام و دوستانه است. اما چیدمان مطب و تجهیزات آن باید از دید کودک مناسب باشد. اتاق انتظار را با اسباب بازی های جالب، حیوانات عروسکی، کتاب و بازی پر کنید و حتی به فکر ایجاد فضای اختصاصی مناسب برای کودکان در اتاق باشید.

اتاق انتظار با تجهیزات سرگرمی می تواند حواس کودک را پرت کند و به نگه داشتن کودکان در اتاق انتظار کمک کند. وقتی کودک روی صندلی دندانپزشکی قرار می گیرد، چهره های ناآشنا می تواند برای او ترسناک باشد. بنابراین فقط به پرسنل دندانپزشکی که کاملاً نیاز دارید اجازه دهید در کنار کودک باشند. افراد زیادی که می آیند و می روند و به زبان پیچیده ای صحبت می کنند که کودک نمی فهمد ممکن است باعث اضطراب بیشتر شود.

در پایان ملاقات، رفتار خوب کودک را با تعریف و تمجید و جوایز کوچکی مانند برچسب یا سایر جوایز تشویق کنید. می توانید به کودک پیشنهاد دهید یکی از جوایز مختلف را انتخاب کند. با این روش می توانید به علایق کودک پی ببرید و برای جلسات بعدی از آن استفاده کنید. اگر دندانپزشک رفتار خوب کودک را تشخیص دهد و به او پاداش دهد، دندانپزشکی می تواند به یک تجربه خوشایند تبدیل شود. حتی تجربه ای که کودک به جای ترسیدن منتظر آن است.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 

 





:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: